Konkurs na stanowisko Dyrektora Żłobka Gminnego w Woźnikach

Wójt Gminy Tomice ogłasza konkurs na wolne kierownicze stanowisko Dyrektora Żłobka Gminnego w Woźnikach.
Na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) oraz art. 13 ust 1 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (tekst jedn. Dz. U. z 2024 poz. 338 ze zm) ogłaszam nabór kandydatów na wolne stanowisko Dyrektora Żłobka Gminnego w Woźnikach.
I. Nazwa i adres jednostki: Żłobek Gminny w Woźnikach, ul. Szkolna 4, 34-103 Woźniki.
II. Określenie stanowiska: Dyrektor Żłobka Gminnego w Woźnikach
1. WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- wykształcenie wyższe i co najmniej 3 lata doświadczenia w pracy z dziećmi albo wykształcenie średnie lub średnie branżowe oraz 5 lat doświadczenia w pracy z dziećmi (preferowane kierunki: nauczyciel wychowania przedszkolnego, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, pedagogika opiekuńczo – wychowawcza lub pielęgniarstwo),
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- spełnienie warunków określonych w art. 18 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t. j. Dz. U. z 2024 poz. 338 z późn. zm.). tj.:
a) daje rękojmię należytego sprawowania opieki nad dziećmi,
b) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została jej zawieszona ani ograniczona
c) wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd,
d) nie została skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne”, - spełnienie warunków określonych art. 15 ust 4 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t. j. Dz. U. z 2024 poz. 338 z późn. zm.) tj.:
„nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym lub nie została skazana prawomocnym wyrokiem za inne przestępstwa umyślne (osoba przed podjęciem zatrudnienia przedstawia zaświadczenie o niekaralności, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed rozpoczęciem pracy lub świadczenia usług w żłobku lub klubie dziecięcym)”, - znajomość przepisów prawa w zakresie niezbędnym dla wykonywania zadań na ww. stanowisku, w szczególności następujących aktów prawnych:
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3,
- ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
- ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych,
- ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
- przepisów bhp i ppoż.
2. WYMAGANIA DODATKOWE
- umiejętność dobrej organizacji pracy,
- umiejętność kierowania zespołem osób,
- odporność na stres,
- dokładność i terminowość w wykonywaniu zadań,
- samodzielność, systematyczność, kreatywność i zdolność analitycznego myślenia,
- dyspozycyjność,
- umiejętność efektywnej pracy w zespole,
- rzetelność, odpowiedzialność, komunikatywność i wysoka kultura osobista,
- prawo jazdy kat. B,
- znajomość obsługi komputera (pakiet Microsoft Office, Word, Excel) oraz innych urządzeń biurowych,
- brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym.
3. ZAKRES PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW
- organizowanie i nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem żłobka,
- kierowanie działalnością żłobka, reprezentowanie go na zewnątrz oraz realizacja zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa oraz statutu żłobka, a także wewnętrznych uregulowań prawnych,
- współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi i innymi podmiotami w celu realizacji zadań jednostki,
- zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa i właściwej opieki pielęgnacyjnej, opiekuńczej z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka,
- prowadzenie procesu rekrutacji do żłobka i związanej z tym dokumentacji,
- wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach zgodnie z delegacjami ustawowymi oraz przyznanymi upoważnieniami w sprawach z zakresu działania żłobka,
- uzupełniania niezbędnych informacji w rejestrze żłobków dotyczących Żłobka Gminnego w Woźnikach,
- zawieranie umów z rodzicami,
- zatrudnianie i zwalnianie pracowników żłobka oraz dokonywanie wszystkich czynności wynikających z pełnienia funkcji pracodawcy,
- prowadzenie gospodarki finansowej żłobka zgodnie z przepisami prawa,
- inicjowanie i wdrażanie działań mających na celu pozyskiwanie środków pozabudżetowych na projekty związane z realizacją zadań żłobka,
- zarządzanie powierzonym mieniem i sprawowanie nadzoru nad jego prawidłowym zabezpieczeniem,
- sporządzanie sprawozdawczości wynikającej z przepisów prawa.
- systematyczna aktualizacja wiedzy i umiejętności w zakresie usług opieki i wczesnej edukacji dzieci w wieku do lat 3, metodyki i praktyki pracy z dziećmi, zrozumienia potrzeb dzieci, współpracy z rodzicami oraz dbania o własny dobrostan, w szczególności przez samokształcenie, udział w szkoleniach lub wsparcie ze strony podmiotu prowadzącego żłobek.
4. WARUNKI PRACY NA STANOWISKU
Podstawowe miejsce pracy: Żłobek Gminny w Woźnikach, ul. Szkolna 4, 34-103 Woźniki.
- Zatrudnienie na podstawie umowy, pierwsza na czas określony.
- W przypadku osoby podejmującej po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym na kierowniczym stanowisku urzędniczym, w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135), obowiązana jest ona odbyć służbę przygotowawczą, o której mowa w art. 19 ww. ustawy.
- Wymiar czasu pracy – ½ etatu.
- Stanowisko pracy usytuowane jest na parterze budynku.
- Stanowisko wymagające dyspozycyjności, kierowania samochodem, odporności na stres, dobrej organizacji pracy.
5. WYMAGANE DOKUMENTY
1) list motywacyjny,
2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
3) koncepcja działania nowoutworzonego żłobka (w formie pisemnej) zawierająca opis m.in. proponowanego przez kandydata sposobu organizacji i zarządzania żłobkiem, z uwzględnieniem: warunków organizacyjno-finansowych, programu działania oraz planu pracy działania,
4) dokumenty poświadczające wykształcenie (kserokopie: świadectw, dyplomów lub zaświadczeń),
5) kserokopie świadectw pracy, w przypadku trwającego zatrudnienia – zaświadczenie o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia i zajmowane stanowisko,
6) kopie dokumentów potwierdzających przebieg zatrudnienia, w tym posiadane referencje wykazujące doświadczenie w pracy z dziećmi,
7) inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności (kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, itp.),
8) oświadczenie o posiadanym obywatelstwie polskim, niekaralności i posiadanej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych,
9) oświadczenie o zapoznaniu się z Klauzulą informacyjną dla kandydatów biorących udział w naborze na stanowisko Dyrektora Żłobka Gminnego w Woźnikach,
10) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata przez Urząd Gminy Tomice dla potrzeb niezbędnych do realizacji naboru na stanowisko Dyrektora Żłobka Gminnego w Woźnikach,
11) oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 15 oraz art. 18 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3,
12) kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy o pracownikach samorządowych jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Uwaga:
− Dokumenty wymienione w pkt V ppkt 1-3, 8-11 muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata. Niepodpisanie dokumentów spowoduje odrzucenie oferty;
− Na etapie składania dokumentów aplikacyjnych kandydat załącza kserokopie dokumentów wymienionych w pkt V ppkt 4–7 i ppkt 12. Kandydat, spełniający wymagania formalne, przedkłada na etapie rozmowy kwalifikacyjnej do wglądu oryginały dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim.
6. TERMIN, SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
1) Termin składania: do dnia 24 kwietnia 2025 r.,
2) Sposób i miejsce składania: w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór – Dyrektor Żłobka Gminnego w Woźnikach” w godzinach pracy urzędu lub listownie na adres: Urząd Gminy Tomice, ul. Wadowicka 51, 34-100 Tomice (w przypadku przesłania przez kandydata dokumentów pocztą, za datę doręczenia do Urzędu Gminy Tomice uważa się datę wpływu na dziennik podawczy Urzędu Gminy Tomice),
3) Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym,
4) Informacja o dopuszczeniu składania ofert w postaci elektronicznej: Nie dopuszcza się składania ofert w formie elektronicznej.
7. PRZEWIDYWANY TERMIN ROZPATRZENIA WNIOSKÓW
- Wnioski zostaną rozpatrzone przez Komisję konkursową w terminie 7 dni roboczych od upływu terminu składania ofert.
- Wszelkich informacji o konkursie udziela Pan Grzegorz Łopatecki – Sekretarz Gminy Tomice lub Pani Agnieszka Świerguła – Kierownik Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół.
8. INFORMACJA O WSKAŹNIKU ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W JEDNOSTCE
- Nie dotyczy. Żłobek Gminny w Woźnikach rozpoczyna działalność z dniem 1 lipca 2025 r.
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi mniej niż 6%.
9. INFORMACJE DODATKOWE
- Konkurs przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana zarządzeniem Wójta Gminy Tomice.
- Nabór na wolne stanowisko odbędzie się w II etapach: I etap polega na analizie formalnej dokumentów, II etap będzie stanowiła rozmowa kwalifikacyjna.
- Kandydaci, którzy spełnili wymagania formalne i zakwalifikowali się do postępowania sprawdzającego zostaną powiadomieni indywidualnie o terminie, miejscu i czasie przeprowadzenia oceny/weryfikacji końcowej przez Komisję konkursową.
- Komisja wyłania nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, których przedstawia Wójtowi celem zatrudnienia wybranego kandydata.
- Po przedstawieniu przez Komisję protokołu z naboru ostateczną decyzję w sprawie zatrudnienia kandydata podejmuje Wójt.
- Informacja o wynikach naboru zostanie upowszechniona na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Gminy Tomice oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Tomice.
- Wybrany kandydat, przed podpisaniem umowy o pracę, zobowiązuje się dostarczyć informację z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za przestępstwa umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe.
- Kandydatowi nie przysługuje roszczenie o nawiązanie stosunku pracy.
- W stosunku do czynności związanych z naborem nie przysługuje droga odwoławcza.
- Dokumenty aplikacyjne powinny być podpisane przez kandydata, a w przypadku składanych kserokopii, odpisów itp. uwierzytelnione poprzez złożenie podpisu na dokumencie, dokumenty aplikacyjne powinny być ponumerowane i uwidocznione w wykazie złożonych dokumentów z podaniem numeru strony.
- Złożonych dokumentów Urząd Gminy Tomice nie zwraca. Po upływie 3 miesięcy od zakończenia procesu rekrutacyjnego aplikacje wysłane w odpowiedzi na nabór zostaną komisyjnie zniszczone.
- Planowany termin zatrudnienia: 1 lipca 2025 roku.
- Organizator konkursu zastrzega sobie możliwość unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.
10. KLAUZULA INFORMACYJNA
Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO), informuje się, że:
- Administratorem danych osobowych kandydata jest Urząd Gminy w Tomicach, ul. Wadowicka 51, 34-100 Tomice, tel. 33 823 35 98, e-mail: gmina@tomice.pl (dalej „Administrator”).
- Kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy za pomocą adresu e-mail: iod.gmina@tomice.pl lub drogą poczty tradycyjnej poprzez wysłanie korespondencji na podany adres Administratora.
- Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celach postępowania rekrutacyjnego niezbędnego do realizacji naboru na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze w siedzibie Administratora.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych kandydata jest:
- 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) (Dz.U.UE.L.2016.119.1) w związku z przepisami Kodeksu pracy, art. 221 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320).
- na podstawie zgody wyrażonej w zakresie dobrowolnie podanych danych w trakcie rekrutacji, w tym danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (art. 6 ust.1 lit a, art. 9 ust. 2 lit a RODO);
- na podstawie prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit f RODO).
- Odbiorcą danych osobowych kandydata będą wyłącznie uprawnieni pracownicy Urzędu Gminy w Tomicach (Komisja Konkursowa powołana przez Wójta Gminy Tomice).
- Dane osoby wybranej do zatrudnienia w zakresie imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania zostaną opublikowane w BIP administratora danych, oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Tomicach.
- Dane osobowe kandydata, który zostanie zatrudniony w wyniku procesu rekrutacji, zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego będą przechowywane nie dłużej niż do końca okresu zatrudnienia, zaś dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego będą przechowywane przez jeden miesiąc po zakończonym procesie rekrutacji, a następnie zostaną usunięte.
- Dane osobowe kandydata nie będą przekazywane do państw trzecich ani do organizacji międzynarodowych.
- W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych kandydatowi przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo żądania dostępu do danych osobowych – osoba, której dane dotyczą, jest uprawniona do uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, jest uprawniona do uzyskania dostępu do nich, oraz informacji określonych art. 15 RODO,
- prawo żądania ich sprostowania – osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jej danych osobowych, które są nieprawidłowe oraz ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia,
- prawo żądania ich usunięcia (art. 17 RODO) – osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych osobowych w przypadkach określonych przez art. 17 ust 1 z zastrzeżeniem art. 17 ust. 3 RODO,
- prawo żądania ograniczenia ich przetwarzania – osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18. Ust. 1 RODO,
- prawo do przenoszenia danych – prawo to jest możliwe do realizacji tylko w przypadku zautomatyzowanego tzn. komputerowego przetwarzania danych oraz jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody osoby, czyli na podstawie art. 6 ust 1 lit a lub art. 9 ust. 2 lit a lub w związku z realizacją umowy, czyli na podstawie art. 6 ust 1 lit b RODO.
- prawo do sprzeciwu – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczącego jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f).
Administrator zrealizuje przysługujące kandydatowi prawa o ile nie będą istniały przesłanki RODO lub na Administratorze nie będzie ciążył obowiązek prawny wynikający z odrębnych przepisów zwalniający Administratora z obowiązku realizacji moich żądań. Aby skorzystać ze swoich praw kandydat ma obowiązek złożyć stosowny wniosek (w zależności od żądania) do Administratora. Administrator może wystąpić o uzupełnienie danych podanych we wniosku w celu jednoznacznej identyfikacji osoby kandydata w związku z obsługą złożonego wniosku.
- Jeżeli kandydat uzna, że jego dane osobowe przetwarzane są w sposób naruszający przepisy RODO, przysługuje mu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego dla ochrony danych osobowych ze względu na miejsce swojego pobytu, wykonywania pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. Na terytorium Polski organem takim jest Prezes Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22(1) Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
- Dane osobowe kandydata nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, tj. za pomocą systemów informatycznych. Administrator nie będzie wobec kandydata podejmował zautomatyzowanych decyzji, w tym kandydat nie będzie podlegał profilowaniu.
Wójt Gminy Tomice
Witold Grabowski
Załączniki:
1.1 KWESTIONARIUSZ OSOBOWY DLA OSOBY UBIEGAJĄCEJ SIĘ O ZATRUDNIENIE
1.2 OŚWIADCZENIA – Dyrektor Żłobka
1.2 OŚWIADCZENIA warunki – Dyrektor Żłobka